Glazbeno-folklorna igraonica odobrena je od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa RH.
VAŽNOST GLAZBE U RANOM ODGOJU
Rano iskustvo djeteta od iznimne je važnosti za njegov daljnji razvitak. Ponavljanjem određenih aktivnosti razvijaju se dijelovi mozga, a ukoliko dijete ne izlažemo takvim aktivnostima moguć je kasniji neuspjeh u tim područjima. Na primjer, dijete s kojim se malo ili ni malo komunicira, kojemu se malo čita u ranoj dobi, moglo bi kasnije imati teškoće u svladavanju jezičnih vještina, tj. govora, čitanja i pisanja. Važnost kvalitetnih ranih iskustava naglašava se u svim razvojnim područjima – tjelesnom i psihomotornom, socio-emocionalnom, intelektualnom, razvoju govora i komunikacije te razvoju izražavanja i stvaranja. Te znanstvene postavke vrijede i za područje glazbenog izražavanja djeteta. Naime, djeca imaju urođenu sposobnost reakcije na glazbu koju stječu još za vrijeme razvoja u maternici – izloženi su ritmu, zvuku i pokretu (prenatalna medicina dokazala je da fetus čuje i da je osjetljiv na zvukove). Djetetova prirodna sklonost glazbi najizraženija je neposredno nakon rođenja.
Dijete zapravo uživa u ritmu i glazbi. Istraživanja su pokazala da rano uvođenje glazbe i glazbenih igara za djecu ima pozitivne posljedice na kasnije djetetovo opće učenje jer glazba pogoduje razvoju centara u mozgu koji su zaduženi za uspješnost u učenju. Glazbena iskustva povećavaju buduću sposobnost apstraktnog mišljenja, posebice u području prostornosti. Osim toga, pjesme, pokret i glazbene igre u ranom djetinjstvu predstavljaju neurološke vježbe koje pomažu djetetu da nauči obrasce govora i da razvije motoričke vještine.
Osobito dobro na djecu utječe klasična glazba. Slušanjem klasične glazbe jačaju se moždane veze koje se koriste za matematiku.
Predlažemo Vam da poslušate:
- RIMSKI-KORSAKOV: BUMBAROV LET
- STRAUSS: NA LIJEPOM PLAVOM DUNAVU
- SAINT-SAENS: KARNEVAL ŽIVOTINJA
- ČAJKOVSKI: ŠČELKUNŠČIK
PJEVAJTE, PLEŠITE, SVIRAJTE, SLUŠAJTE GLAZBU….jer sve to povoljno djeluje na razvoj Vašeg djeteta
Specifični zadaci programa:
- senzibiliziranje djeteta za folklorno područje izražavanja i djelovanja
- stjecanje znanja, vještina i navika vezanih uz folklorno područje koje će djetetu omogućiti širenje repertoara doživljavanja i izražavanja
- čuvanje i njegovanje folklorne baštine, osobito uže okoline u kojoj dijete živi (Bilogora)
- razvijati u djeteta stvaralačka svojstva, osobito mogućnosti igre kroz ritam, rimu, pjesmu
- razvijati i omogućavati djetetov izričaj kroz pokret i glazbu
- razvijati motoriku, koordinaciju, gipkost u ritmu
- razvijati sposobnost druženja s drugom djecom kroz igru i ples
- razvijati u djeteta samostalnost, samopouzdanje i zadovoljstvo u vlastitoj aktivnosti
- vrtićko okruženje učiniti mjestom za prepoznavanje, istraživanje i njegovanje različitih elemenata folklorne baštine
- utjecati na razvoj plesnog, likovnog, glazbenog stvaralaštva kroz aktivnosti bazirane na sadržajima tradicijskog nasljeđa
VODITELJICE GLAZBENO-FOLKLORNE IGRAONICE – (odgajteljice, s položenim stručni ispit,om i dodatnom edukacijom iz područja dječjeg foklornog stvaralaštva i izražavanja)